Uit Beeld deel-2

Home » Winkel » Uit Beeld deel-2

“Uit beeld deel 2” een prachtig fotoboek over Den Helder. Wat er in Den Helder nog meer aan erfgoed verdween.
Op dinsdagavond 14 november 2023 wordt door de Helderse Historische Vereniging (HHV) een Algemene Ledenvergadering (ALV) gehouden.
Na afloop (± 20:15 uur) volgt een openbaar gedeelte waar het nieuwe boek “Uit Beeld deel 2” wordt gepresenteerd. Deze uitgave van de HHV bevat de overlevering van jongstleden overleden Jan T. Bremer. Het boek bevat nostalgische verhalen over het Helderse erfgoed dat voornamelijk van net voor de Tweede Wereldoorlog tot heden is veranderd of verdwenen uit het stadsbeeld.
Hierbij gaat het bijvoorbeeld om gebouwen zoals de oude Rialto bioscoop in de Spoorstraat en weeshuizen in Huisduinen, de werf, kerkgemeenschappen, middenstanders, scholen, stegen, de veranderde dijk enzovoort.
Het boek bevat vijftien hoofdstukken (220 pagina’s) vol met foto’s van de vroegere situatie en indien mogelijk hoe het er nu uitziet. Tekst Jan T. Bremer, illustraties Maarten Noot en Piet Zeeman.

Op 14 november, wordt het boek gepresenteerd aan de leden. Vanaf dat moment betalen leden, bij aanschaf via de HHV € 15,= exclusief verzendkosten. Niet-leden betalen via de HHV € 20,=. Pinnen is die avond mogelijk.

Het boek is vanaf 15 november te koop in de Bruna boekwinkels in Den Helder. Een geweldig cadeau voor de feestdagen!
Locatie:          Gebouw van de Morgenster, Drs. F. Bijlweg 9 Den Helder.
Tijd:                Ledenvergadering 19:30 uur , Boekpresentatie 20:15 uur

Zie ook presentatie.