Ontdek de verhalen van de Algemene begraafplaats Den Helder!

Home » Nieuws » Ontdek de verhalen van de Algemene begraafplaats Den Helder!

Achter elke steen zit een verhaal. De bevlogen vertellers Jack Ambriola en Maarten Noot brengen 35 van deze historische verhalen tot leven in de multimediale ‘Verhalenroute begraafplaats Den Helder’, die op 15 april 2024 officieel geopend werd. Na het luiden van een scheepsbel door de beide heren, cultuurhistoricus Anita van Breugel, wethouder Petra Bais en voorzitter Nico Bais van Stichting Historische Grafmonumenten, ging de website www.verhalenbegraafplaatsdenhelder.nl  de lucht in. Ook ‘Dorus Rijkers’ hielp een handje mee.

Op de website staan video’s, podcasts en uitgebreide achtergrondverhalen. Neem ook een kijkje! Of kom naar de begraafplaats en wandel – met oortjes in en mobiel bij de hand – door meer dan 400 jaar geschiedenis. Met je mobiel en oortjes kun je nu 40 indrukwekkende verhalen beluisteren of bekijken. Luister naar de avonturen van historische figuren als Dorus Rijkers en Cornelis Dito, wiens namen ook op straatnaamborden in Den Helder te vinden zijn.

Scan een QR-code bij de graven voor toegang tot podcasts, video’s en diepgaande artikelen over deze helden. De Verhalenroute is een initiatief van de Stichting Historische Grafmonumenten en de Gemeente Den Helder, verrijkt door de passie van verhalenvertellers en historici. Bezoek de website voor meer informatie en begin je ontdekkingstocht.

HD-2024-04-16-.jpg