Boek “Den Helder op 53 graden noorder breedte” in het Engels vertaald.

Home » Nieuws » Boek “Den Helder op 53 graden noorder breedte” in het Engels vertaald.

Boek “Den Helder op 53 graden noorder breedte” in het Engels vertaald.

Overleg en goede samenwerking tussen Scholen aan Zee en de Helderse Historische Vereniging heeft een prachtig resultaat opgeleverd. Op 17 mei 2023 werd de Engelse versie van het “Den Helder op 53° Noorderbreedte” door de vertalers (klassen VWO-5 Scholen aan Zee) aan de burgemeester overhandigd. Prachtig dat dit project op deze wijze is uitgevoerd en gerealiseerd!  Met het boek “Den Helder coastal city at the North Sea” kunnen ook Engelstaligen leren over de historie van Den Helder!

Een jaar geleden werd het idee opgevat om een Engelstalige versie van het boek “Op 53 graden Noorder breedte” uit te geven gericht op Sail Den Helder 2023.

Onder begeleiding van mevrouw Gijsberts en de heer Schendelaar (auteur boek), zijn leerlingen van Scholen aan Zee onder leiding van docente mevrouw Kaptein (docente Engels) aan het werk gegaan met de werken aan de vertaling. Scholen aan Zee verzorgde daarnaast de lay-out en opmaak van de uitgave. De leerlingen kregen een naamsvermelding in het boek.

Zie de link naar YouTube voor het filmpje van de feestelijke uitreiking!