De dijk zoals hij ooit was
07-01-2019 00:00:00

woensdag 9 januari 2019 Tijd 19:30 uur Kopgroepbibliotheek School 7

De Helderse zeedijk staat deze avond centraal in School 7. Maarten Noot neemt het publiek mee terug naar de tijd dat de dijk nog de dijk was. Wie herinnert zich niet de Windwijzer of het zwembad met badmeester Gilles Kwinkelenberg, de muur langs de dijk of de overgebleven bunkers uit de oorlog? Een bijzondere presentatie vol nostalgie en oude foto´s.

Over de spreker
Maarten Noot (Jutter van het Jaar 2016) zet zich al jarenlang in voor het behoud van de Helderse geschiedenis. Dat deed hij als penningmeester, voorzitter en als lid van de Helderse Historische Vereniging (HHV). Hij staat bekend als een autoriteit op het gebied van de Helderse historie. Hij is eindredacteur van het kwartaalblad ‘Levend Verleden’ en van diverse boeken over de geschiedenis van Den Helder. Ook heeft hij zich ingespannen voor digitalisering van de archieven, zodat de historische informatie voor iedereen vindbaar is.

Opgave via de link: https://kopgroep.biblio-shop.nl/activiteiten/inschrijven/682/de-dijk-zoals-hij-ooit-was#

Deze presentatie wordt dinsdagmiddag 22 januari 14:00 uur herhaald.